Úvod »» ASK 23 2300mm EPP ARF


        

ASK 23 2300mm EPP ARF

img

 

Dostupnost: K odeslání do 3 - 5ti dnů
Číslo produktu: 4ST19895-A
Výrobce: Pelikán
běžná cena 4 490 Kč
naše cena bez DPH: 3 413 Kč
naše cena s DPH (21 %):
4 130 Kč
Zboží velkých přepravních rozměrů nebo hmotnosti: 50 Kč

do košíku:
  ks  

Prakticky hotová polomaketa vysokovýkonného větroně z téměř nezničitelného extrudovaného pěnového polypropylenu (EPP) se střídavým motorem. Ovládaná směrovka, výškovka, křidélka; rozpětí 2300mm. Osazen střídavý motor, regulátor a 4 serva.

"Dospělý" ASK 23 je vysokovýkonný větroň klubové třídy (rozpětí 15 m) celokompozitové konstrukce vyráběný od roku 1983 německou firmou Alexander Schleicher GmbH&Co. Třetí písmeno "K" v typovém označení (jak je u Schleicherů obvyklé) symbolizuje jméno konstruktéra - tím je Rudolf kaiser. Podobně jako ASW 28 nemá vztlakové klapky; na první pohled je nápadný tříkolým jednostopým podvozkem, který náš model věrně reprodukuje...

Naše ASK 23 2300 mm zhotovené z téměř nerozbitného extrudovaného pěnového polypropylenu (EPP) opět o kousek posouvá hranice možností této technologie. Model se věrněji podobá "dospělému" vzoru, vylepšen byl i systém ovládání - nyní jsou všude jen přímá a pokud možno krátká táhla, žádné složité mechanismy. Velké rozměry, atraktivní vzhled, příjemné letové vlastnosti - prostě ideální rekreační model pro každého, kdo už zvládnul pilotáž školních modelů, jako jsou Alpha 1500, Beta 1400... Kromě slušných výkonů v termice je hlavní předností ASK-áčka schopnost (s pomocí motoru) spolehlivě zalétnout základní akrobatické obraty; potěší vás také při létání na svahu za mírnějších podmínek - tam je jako doma!

Trup modelu z pěnového EPP je dodáván s namontovaným střídavým motorem s rotačním pláštěm (CD4018, výkonově mezi AXI 2808 a AXI 2814), sklopnou vrtulí, s osazeným střídavým regulátorem a servy směrovky a výškovky. Ve přední části trupu pod rozměrným odnímatelným krytem kabiny se nachází prostor pro akumulátory a palubní elektroniku. Pro ASK 23 budete potřebovat Li-poly tříčlánky aspoň 1600 mAh se zatížitelností 20C, ale "uveze" i větší tříčlánky, s nimiž se doba letu náležitě prodlouží. Vzhledem k delší přídi a naopak poměrně krátké ocasní části trupu je vhodné volit akumulátory spíše lehčí, aby byla dodržena doporučená poloha těžiště bez nutnosti přidávání zátěže do ocasu.

Křídlo rovněž z pěnového EPP je dvoudílné, s trubkovou spojkou; k trupu se upevňuje šrouby. Křidélka jsou ovládána dvěma servy uloženými v křídle. Před připojením táhel doporučujeme kormidla "rozpohybovat" opakovaným opatrným vychylováním nahoru a dolů resp. vlevo a vpravo.

Vodorovná ocasní plocha z EPP je pro snadnou přepravu a skladování odnímatelná - upevňuje se ke kýlovce dvěma šrouby. Výškovka je ovládána servem uloženým v kýlovce prostřednictvím krátkého drátového táhla, směrovka je ovládána klasicky lanovodem pomocí serva uloženého v prostoru kabiny.

Přistávací zařízení tvoří jednostopý podvozek s napůl zapuštěmým hlavním kolem a malými kolečky pod přídí a ocasem. Ovládána jsou křidélka, směrovka, výškovka a otáčky motoru.

K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším čtyřkanálovou RC soupravu, jako je např. CADET 4 2,4GHz. V tom případě se obě serva křidélek zapojují pomocí Y-kabelu (není součástí stavebnice) do jednoho kanálu. Při zapojování přijímače se řiďte návodem k obsluze vaší RC soupravy. Ideální je, pokud máte aspoň pětikanálovou počítačovou RC soupravu, která umožňuje nezávislé ovládání serv křidélek. V tom případě můžete nastavit diferenciaci výchylek křidélek; pro začátek doporučujeme 50% - tj. výchylka křidélka dolů je poloviční ve srovnání s výchylkou nahoru. Hlavně pro snadnější přistání na svahu je výhodné křidélka mixovat jako aerodynamické brzdy (vyklápějte je nahoru).

ASK 23 je určen pro mírně pokročilé modeláře, kteří již zvládli pilotáž modelů s ovládanými křidélky, a umějí už respektovat specifika létání s polomaketami moderních větroňů - dbají na správné koordinované ovládání modelu směrovkou, křidélky i výškovkou a nezapomínají, že "minimálka" je u "opravdového" letadla znatelně vyšší, než u Bety1400 a jiných školních "pomaloletů".

ARF stavebnice obsahuje: hotový model se střídavým motorem, regulátorem otáček a 4 servy, kontaktní lepidlo na EPP, návod ke stavbě.

Tip: K nastavování regulátoru je možno použít programovací kartu pro regulátory RAY.

Rozpětí (mm) 2 300
Délka (mm) 1 110
Plocha křídla (dm2) 33,5
Hmotnost (g) cca 1340
Funkce S, V, K(2), M
Náročnost S1/P2

Pohon a RC vybavení:

  Sport Delší polétání
Motor *CD4018-900 *CD4018-900
Regulátor *střídavý 35A *střídavý 35A
Vrtule *sklopná 12x6" *sklopná 12x6"
Akumulátor G3 RAY 11,1 V 1600 mAh G3 RAY 11,1 V 1800 mAh
Serva *4x mikro
RC souprava min. 4 kanály
*) Součást ARF stavebnice
MjA2NjFhM